Ринок логістичних послуг стрімко росте, змінюється як логістичні схеми так і парк транспортних засобів. На сьогодні експерти говорять про логістику 3 покоління або 3 PL логістику. Дослівний переклад цього спеціалізованого терміну означає - «виконання транспортних і логістичних операцій третьою стороною».
Так в чому ж кардинальна відмінність логістики цифрової ери від попередніх епох? Під логістикою 1 PL мається на увазі формування логістичних і транспортних ланцюжків, а також зберігання продукції безпосередньо самим виробником або споживачем товару.
При логістиці 2 PL власник вантажів звертається за окремими логічними послугами до сторонніх осіб або компаній, але при цьому весь цикл транспортування, розмитнення та зберігання продукції залишається під управлінням власника.
Логістичний ланцюжок 3 PL має на увазі повну передачу послуг по доставці та зберіганні товару сторонній спеціалізованої компанії. Власнику вантажу тільки необхідно сформувати завдання і вказати остаточне місце доставки. Вся інша логістична робота лягає на плечі залученої компанії.
У чому ж вигода логістики нового покоління? Використання логістичних ланцюжків 3PL допомагає користувачеві краще використовувати наявні ресурси. Оскільки нема потреби організовувати і розвивати складську інфраструктуру, транспортний відділ, утримувати штат операторів для розробки схем завезення і розмитнення товару, залучати окремих сторонніх підрядників.
Такий підхід дає можливість не тільки економити фінансові кошти, а й час, а також знизити ризик перевезень. Роботу одного підрядника простіше контролювати. А чим більше не пов'язаних виконавців, тим більша ймовірність збоїв. По суті, логістична компанія 3PL - це віддалений відділ вантажоодержувача, що зберігає фінансові та матеріальні ресурси.
Невід'ємними рисами логістичної компанії, що працює у форматі 3PL, є наявність складських комплексів, розвитків транспортний відділ, довгострокові договори з закордонними логістичними компаніями, володіти компетенцією в митному оформленні вантажів.
Наступний етап - системні логістичні послуги, що означає оптимальне налаштування і управління процесами на рівні ланцюжків поставки з використанням цифрових технологій.